Όπως πολύ σωστά λένε κάλιο πέντε και στο χέρι παρά δέκα και καρτέρι. Παλιά και σωστή παροιμία η οποία βρίσκει εφαρμογή και στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Μιλάμε βέβαια για πελάτες του online καταστήματος μας, τους οποίους ξαναπλησιάζουμε για να τους προτέψουμε για μία νέα αγορά , είτε μέσω μίας προσφοράς, είτε μέσω μίας νέας παραλαβής στο κατάστημά μας.
Η αξία ενός τέτοιου πελάτη είναι διπλή. Δηλαδή είναι προτιμότερο ένας πελατης που επιστρέφει παρά δύο νέοι υποψήφιοι πελάτες.
Πρώτον γιατί το κόστος για να τον πλησιάσουμε είναι πολύ μικρότερο ή σχεδόν μηδαμινό (το κόστος ενός email).
Δεύτερον ο πελάτης αυτός, μας έχει ήδη εμπιστευτεί με προηγούμενη αγορά του, πράγμα που σημαίνει ότι θα λάβει σοβαρά ένα μήνυμά μας, και δεν θα το προσπεράσει ως άλλο ένα διαφημιστικό στο mail του.
Τρίτον οι πιθανότητες το mail μας να καταλήξει στο φάκελο των spam είναι αρκετά μικρές, γιατί ήδη έχει λάβει από εμάς email επιβεβαίωσης κατα την αγορά του, οπότε είναι επιβεβαιωμένο το Email μας ως μη spam. Συγχρόνως το δικό του email είναι «ζωντανό» και όχι ακόμη ένα email σε μία λίστα που αγοράσαμε, (δε το προτείνω ως μέθοδο) και τις οποίας τα mail είναι αμφίβολο αν υπάρχουν ακόμη.
Τέταρτο, το σημαντικότερο ίσως, είναι ότι έχουμε την συγκατάθεσή του να του αποστέλλουμε ενημερωτικά email, και άρα δεν παρανομούμε και κυρίως δεν τον εκνευρίζουμε (δεδομένου ότι ο ρυθμός αποστολής μας δεν είναι υπερβολικά συχνός και πάντα έχουμε κάτι να προτείνουμε όταν αποστέλουμε τέτοιου είδους μηνύματα, και όχι «μία από τα ίδια» ή αδιάφορου περιεχομένου μηνύματα).
Βέβαια αυτό δεν αποκλείει την προσθήκη στο μήνυμά μας, της δυνατότητας διαγραφής από τη λίστα ενημέρωσης. Θέλουμε πάντα ο πελάτης/παραλήπτης να έχει τον έλεγχο τη ενημέρωσής του, αν θέλουμε να είμαστε στα email τα οποία θα φθάνουν να διαβαστούν.
Εφόσον έχετε ηλεκτρονικό κατάστημα βασισμένο σε Cs-cart πρέπει να γνωρίζετε, ότι από την έκδοση 2.1 και πάνω υπάρχει η δυνατότητα να έρθετε σε επαφή ακόμη και με πελάτες που έφτασαν να βάλουν παραγγελία στο κατάστημά σας, αλλά για κάποιο λόγο διέκοψαν την διαδικασία και η παραγγελία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Πρόκειται για τα εγκαταλελημένα καλάθια (Abandoned Shopping Carts) κατά το checkout όπου ο πελάτης έχει δώσει το mail του για να συνεχίσει στη χρεώση ( και άρα το έχουμε για να επικοινωνήσουμε μαζί του), αλλά άλλαξε γνώμη είτε λόγο κόστους μεταφορικών, είτε γιατί δεν ήταν σίγουρος για την επιλογή του, ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο.
Έτσι λοιπόν μπορείτε να φτιάξετε στο Cs-Cart ένα Newsletter και να επιλέξετε να πάει μόνο σε αυτούς τους χρήστες που εγκατέλειψαν τη διαδικασία checkout. Βέβαια η πρακτική έχει δείξει ότι θα πρέπει να δώσετε κάτι για να επιστρέψει ο επισκέπτης και να γίνει τελικά πελάτης. Μερικές ιδέες είναι μία έκπτωση στις αγορές του, ή τα δωρεάν μεταφορικά για την επόμενη παραγγελία του ή 1+1 δώρο ή ακόμη ένα δωρεάν προϊόν.
Εφόσον έχετε ηλεκτρονικό κατάστημα βασισμένο σε Cs-cart πρέπει να γνωρίζετε, ότι από την έκδοση 2.1 και πάνω υπάρχει η δυνατότητα να έρθετε σε επαφή ακόμη και με πελάτες που έφτασαν να βάλουν παραγγελία στο κατάστημά σας, αλλά για κάποιο λόγο διέκοψαν την διαδικασία και η παραγγελία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Πρόκειται για τα εγκαταλελημένα καλάθια (Abandoned Shopping Carts) κατά το checkout όπου ο πελάτης έχει δώσει το mail του για να συνεχίσει στη χρεώση ( και άρα το έχουμε για να επικοινωνήσουμε μαζί του), αλλά άλλαξε γνώμη είτε λόγο κόστους μεταφορικών, είτε γιατί δεν ήταν σίγουρος για την επιλογή του, ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο.
Έτσι λοιπόν μπορείτε να φτιάξετε στο Cs-Cart ένα Newsletter και να επιλέξετε να πάει μόνο σε αυτούς τους χρήστες που εγκατέλειψαν τη διαδικασία checkout. Βέβαια η πρακτική έχει δείξει ότι θα πρέπει να δώσετε κάτι για να επιστρέψει ο επισκέπτης και να γίνει τελικά πελάτης. Μερικές ιδέες είναι μία έκπτωση στις αγορές του, ή τα δωρεάν μεταφορικά για την επόμενη παραγγελία του ή 1+1 δώρο ή ακόμη ένα δωρεάν προϊόν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου